Foxtrot.

Η ονομασία Fox – Trot συναντάται σαν ονομασία χορού, πριν την δημιουργία του συγκεκριμένου χορού, όπως το “Oriental Foxtrot” το 1905. Ο στρατός είχε χρησιμοποιήσει επίσης την ίδια ονομασία για να περιγράψει έναν ιδιαίτερο βηματισμό των αλόγων του ιππικού. Η ονομασία του χορού Fox Trot μας παραπέμπει σε χορούς της κατηγορίας animal dances (χορούς ζώων) μεταφράζοντας το Fox Trot ως τον βηματισμό της αλεπούς. Το όνομα του Harry Fox δημιουργεί από μόνο του μία μικρή σύγχυση αφού το επώνυμό του Fox, σημαίνει αλεπού και ταυτόχρονα την προσωπική δημιουργία του Harry Fox. Μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει αμφισβητήσει ανοιχτά την πατρότητα του χορού που αποδίδεται στον Harry Fox, παρά το ότι και ο ίδιος ο Harry Fox ουδέποτε αποδέχτηκε επίσημα αυτόν τον τίτλο. Παρόλο που υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές για την πατρότητα του χορού, ο Harry Fox θεωρείται ως ο πραγματικός υπεύθυνος για την δημιουργία του Fox – Trot. Το 1914 o Harry Fox προσλαμβάνεται με τις συνεργάτιδές του “American Beauties” από το θέατρο της Νέας Υόρκης “New York Theater” (ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο), το οποίο μετατράπηκε σε κινηματογράφο, για να παρουσιάσει ένα χορευτικό πρόγραμμα στο διάλλειμα μεταξύ των ταινιών. Στην προσπάθειά του να πρωτοτυπήσει στο πρόγραμμά του, έκανε ένα ιδιαίτερο γρήγορο βηματισμό με ελαφρές αναπηδήσεις που ενθουσίασε το κοινό χρησιμοποιώντας τον γνωστό σήμερα ρυθμό “αργά – αργά – γρήγορα – γρήγορα”. Αυτή ήταν και η στιγμή της γέννησης του Foxtrot. Η κίνηση αυτή ονομάστηκε από το κοινό Fox’s Trot,

δηλαδή ο “βηματισμός” του Fox. Η απήχηση που είχε στο κοινό ήταν πολύ μεγάλη. Η μορφή του νέου χορού ήταν on the spot δηλαδή χρησιμοποιούσε λίγο χορευτικό χώρο, δεν ακολουθούσε γραμμή χορού και ήταν ιδανική για πολυπληθείς αίθουσες. Άλλωστε, το να προσπαθήσει ένα ζευγάρι να χορέψει ακολουθώντας γραμμή χορού σε μια γεμάτη από ζευγάρια αίθουσα ήταν το λιγότερο αγενές και αντικοινωνικό (η εκτέλεση των χορών on the spot / επιτόπου έγινε γνωστή ως “crash” και αργότερα ως “rhythm dancing”). Η μεγάλη δημοτικότητα του Foxtrot οδήγησε τον οργανισμό “American Society of Professors of Dancing” στην απόφαση (3 Σεπτεμβρίου του 1914) να κωδικοποιήσει τα βήματα του Foxtrot με τέτοιον τρόπο που να μπορεί να συμπεριληφθεί στους Ballroom χορούς και παράλληλα να διατηρήσει τον “on the spot” χαρακτήρα του. Μέσα από τους χορευτικούς διαγωνισμούς και τις προσπάθειες του Αμερικανού δασκάλου χορού, Arthur Murray ο οποίος πρόσθεσε στοιχεία από το Tango, το Foxtrot αρχίζει να εξελίσσεται. Το 1915, ένα μόλις χρόνο από την δημιουργία του Foxtrot, δημιουργείται στην Αμερική (Μανχάταν) μια νέα παραλλαγή του χορού με την ονομασία Peabody και χορευόταν σε αρκετά πιο γρήγορη ταχύτητα από το Foxtrot. Την δεκαετία του 1920 γίνεται γνωστή η μορφή του Collegiate Foxtrot το οποίο περιελάμβανε βήματα με αναπηδήσεις διατηρώντας ένα χαρούμενο και “αξιοπρεπές” ύφος, αντικατοπτρίζοντας τον ζωηρό ρυθμό της εποχής στην Αμερική. Tο 1924 στην Αγγλία ο οργανισμός IDTA (International Dance Teacher Association) δημιουργεί την επίσημη ονομασία Quickstep για να περιγράψει την γρήγορη μορφή του χορού διαχωρίζοντάς την από την αργή του μορφή που παραμένει με την ονομασία Slow Foxtrot. Στην Αμερική η αντίστοιχη μορφή αναπτύσσεται με τη μορφή του Peabody, διατηρώντας πολλά από τα στοιχεία της πρωτότυπης μορφής του Harry Fox όπως αναπηδήσεις, γρήγορα βήματα, σταυρωτά βήματα, κλωτσιές .