Cha Cha.

Το 1948 (για άλλους το 1953), ο Κουβανός βιολοντσελίστας Enrique Jorrin, παρατήρησε πως στο σημείο «Mambo» του χορού Danzon οι χορευτές χόρευαν μια παραλλαγή idta 1 1 1 001 (451x640)του χορού Son, προσθέτοντας δύο επιπλέον πλαϊνά βήματα σαν να «έσερναν» τα βήματά τους στο έδαφος, δημιουργώντας ένα τριπλό βήμα (triple step / chasse 38).
Ο Jorrin συνέθεσε μια μουσική Danzon – Mambo προσθέτοντας έναν κτύπο (διαιρώντας το 4ο χτύπο του μέτρου), αναπαριστώντας μουσικά με αυτό τον τρόπο την ιδιαίτερη κίνηση των δύο αντίστοιχων επιπλέον βημάτων των χορευτών.
To 1952 ο Άγγλος δάσκαλος χορού Monsieur Pierre (Pierre Zurcher – Margolle), επισκέπτεται την Κούβα και παρατηρεί πως οι Κουβανοί χορευτές σε μερικές περιπτώσεις χορεύουν την Rumba με επιπλέον βήματα. Επιστρέφοντας στην Αγγλία ξεκίνησε να διδάσκει αυτή την μορφή ως έναν ξεχωριστό χορό, ανοίγοντας τον δρόμο για την γέννηση του Cha – Cha – Cha. Από αυτή τη μορφή που δημιούργησε ο Monsieur Pierre εξελίχθηκε η σημερινή μορφή του ballroom Cha – Cha – Cha.
Η επιτυχία του νέου χορού είναι τόσο μεγάλη που το 1959 ξεπέρασε σε δημοτικότητα και παραγκώνισε το Mambo.

Οι σχολές χορού στην Αμερική εισήγαγαν τον χορό στην διδακτέα ύλη τους με την συντομότερη ονομασία Cha – Cha. Το Cha – Cha – Cha είναι βασικός χορός στην κατηγορία Latin των Ballroom χορών και βασικός χορός στις κατηγορίες International Style & American Style, σε αθλητικό και κοινωνικό επίπεδο αντίστοιχα.